Piese auto DACIA

În anii 60, guvernul comunist român dorea să producă un autoturism în România sub licență străină pentru a reduce costurile și timpul dintre proiectare și lansare pe teritoriul țării noastre. După o licitație la care au participat Renault, Peugeot, Alfa Romeo, Austin și Fiat, dar mai ales după vizita lui Charles de Gaulle în România, Partidul a hotărât producerea de mașini Renault în cadrul uzinei Dacia.

Uzina a fost fondată în 1966 la Mioveni Argeș, iar după numai 2 ani încep lucrările la Dacia 1100, un model sub licența Renault R8 cu tracțiunea și motorul pe spate. Parteneriatul cu Renault prevedea ca toate piesele să fie produse în Franța și trimise pentru asamblare în România, așa că Dacia nu a produs mașini 100% românești încă de la început.

În 1969 întră în producție modelul Dacia 1300, sub licența Renault R12, mașina care a devenit simbolul României după apariția modelelor Break, 1300L, 1300LS și 1200 care adunate s-au vândut în peste 2 000 000 de exemplare. Următorul mare model produs a fost restilizarea 1310, care aducea mici modificări designului și a fost lansat în 1979.

În 1985 se începe proiectarea primului model 100% românesc, însă lansarea vine abia după 10 ani în 1995 atunci când a fost dezvăluită publicului Dacia Nova, prima și singura mașină românească produsă de Dacia. În 1999 Renault decide să achiziționeze 51% din capitalul Dacia și lansarea unui nou model numit Dacia Supernova, o versiune îmbunătățită a Daciei Nova, care 2003 este înlocuită de tot cu Solenza.

Următorul mare pas a avut în 2004 atunci când s-au scos din producție modelele Berlină și Break și s-a lansat Dacia Logan și respectiv Logan MCV în 2006. Ultimele două modele Dacia sunt Sandero și Duster, cel din urmă fiind primul SUV produs de Dacia.

Cere Oferta Piese !

0 Comments

Leave a reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

33 − 26 =

©2018 Magazin Piese Auto Focsani - Diastral Auto

Log in with your credentials

Forgot your details?